18 Mayıs 2012 Cuma

BENİM UMREM:)




 Yeryüzünde namaz kılmak ve ziyaret etmek maksadıyla yolculuğa çıkılabilecek üç mescid vardır.
“Üç mescidden başka bir yere (ibâdet ve ziyâret etmek için) özel olarak yolculuk yapılmaz; Mescid-i Haram, Mescid-i Aksâ ve Benim mescidim.”

(Buhârî, Fedâilu’s-Salât -Salâtu Mescid-i Mekke- 1, 6, Savm 67; Müslim, Hacc 74; Ebû Dâvud, Menâsik hadis no: 2033) 



Üstüme başıma oralarda giymek üzere kıyafet ararken ‘’ Çağrıldınız yani, ne mutlu size ‘’ diyen satış görevlisi kıza , gayet safiyane ‘’ yoo kimse çağırmadı ben kendim gidiyorum ‘’ diye cevap verdikten sonra öğrendim mübarek beldeler için  çağrılmadan gidilmezmiş dendiğini…JJJ

Bir toplantı için Telaviv’e gittiğimde, ziyaret etme fırsatını bulduğum Mescid-i Aksa ve bir motor arızası sonrasında on- on iki saat konaklamak zorunda kaldığımız Medine’de gidebildiğim Mescid-i Nebevi’den sonra Mekke’de bulunan Mescid-i Haram’ı da ziyaret edip bu kutsal üçlemeyi tamamlamak çok uzun zamandır aklımdan ve gönlümden geçen bir şeydi.
Çok şanslıyım ki gerçekleştirebildim. Bir kez daha şükür ve teşekkür çağıranaJ


Benim için nelerle karşılaşacağımı bilmediğim, merak, heyecan ve genellikle mutlu hissettiğim bir yolculuk oldu.
Öncesinde yaptığım araştırmalarda, ne yazık ki ne çevremden ne de internetten sorularıma, benim beklediğim şekilde, cevap bulamamanın sıkıntısını yaşadım.
Gideceklere, bir de benim gözümden bir rehber olsun diye yazıyorum bu satırları. Başlık da o yüzden '' Benim Umrem''







Yaptığımız seyahat programı paralelinde, 03.00 saat süren uçak yolculuğu ile önce Medine’ye gittik. Umre grubu olduğunuz için havalimanında pasaport işlemleri uzun sürmüyor. Biz küçük (6 kişi) bir grup olduğumuzdan dolayı bagajlarımızı da alarak bir araya gelmemiz ve otele doğru yola çıkmamız  çok çabuk oldu. Eğer kalabalık bir gruba dahil olarak giderseniz, bu size havalimanından başlayarak diğer tüm programlarınızda zaman kaybettirecektir. En güzel kendi grubunuzu oluşturup gitmek, Allah sağlık, sıhhat verir ve kısmet ederse seneye ben yine butik bir grup ile gitmeyi planlıyorum.

Havalimanından şehir merkezi 10-15 Km, trafiği de göz önüne alırsanız en geç yarım saatte otelinizde oluyorsunuz. Yoğun programlar ve yerine getirilecek ibadetlerden kaynaklanan zaman darlığı, yorgunluk ve hava sıcaklığı bir araya geldiğinde Mescid-i Nebevi’ye yakın, yürüme mesafesinde bir otelde kalmak çok isabetli bir seçim oluyor. Kaldığımız Hilton ve gözüme çarpan Oberoi Hotel en yakın oteller.


                                           Medine Hilton'dan Mescid-i Nebevi fotoğrafı



Medine Hilton güzel, rahat ve lobbyde koltuğa düşürdüğüm rahmetli anneannemin tespihini bulup, bana geri vererek kalbimi kazanmış bir otelJ Tek hoşuma gitmeyen şey banyodaki havluların çok kullanılmaktan ve yıkanmaktan renk değiştirmiş olmasıydı. Neyseki yenileriyle değiştirilerek çözülebilen bir sorun oldu:)
Sabah ve akşam yemekleri (bence) yenebilir, çeşitli ve lezzetli.
Benim incelediğim umre programlarında tüm oteller açık büfe kahvaltı ve akşam yemeği veriyorlardı. Öğle ve sonrasında bir şeyler yemek isterseniz otelde oda servisi ve restaurantlar mevcut, yanınızda kraker, bisküvit gibi ya da daha da abartıpJJ börek, poğaça tarzı yiyecekler getirebilirsiniz, çevrede bol miktarda tavuk yemekleri satan yerler var (KFC dahil) ancak hijyen konusunda sıkıntı da var, yiyebilir misiniz bilemem…





Hilton otelini baz alırsak, otel çıkışından sağa döndüğünüzde fotoğrafta görünen yerlerin önünden geçerek Mescid-i Nebevi'ye ulaşacaksınız. Yolunuzun üzerinde bir kahveci/tatlıcı:) (en baştaki), para bozdurabileceğiniz Money Changer (TL'de kabul ediyorlar), tavukçular, içinde çeşitli dükkanların bulunduğu bir pasaj bulabilirsiniz.

TO BE CONTINUED...:):)



                                                        

Hiç yorum yok: